söndag 6 april 2008

workshop 2 med bildspel och power point

I torsdags fick vi lära oss många nya saker.Det var verkligen lärorikt.På kvällen gick jag igenom bildspelen och power pointdelen.Jag har börjat fundera på vad jag ska fortsätta med.Kanske blir det ett temaarbete som jag börjat dokumentera med digitalkameran.Att ha en bildbank att plocka ur känns viktigt och roligt.Viktig del är också att ha koll på de elever som inte ska finnas med på bild.Jag ska snarast dra ut manualer och avsätta möjlig tid för att gå vidare och lära mig mer.

1 kommentar:

Else-Marie sa...

Hej Carola!

Så kul det är att upptäcka att någon har kommenterat bloggen! Det här blir bara bättre och bättre!
Tack för inlägg och grattishälsning.

Jag tror du är på helt rätt väg med att använda kameran så mycket som möjligt. Då finns tillslut en bildbank att hämta bilder ifrån. Att göra bildspel är riktigt kul, men oj vilken tid det tar. Att få ihop ett bildspel på ett par minuter tar säkert ett par timmar.

Dags för nya tag!